läsnäoloa & VOIMAVAROJA

Mindfulness tarkoittaa hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Se on mielen kykyä pysähtyä ja asettua tähän hetkeen. Mindfulness on erityinen tapa huomioida läsnä olevaa hetkeä, hyväksyen, ilman arvostelua.

Hyvän elämän avaimia Sinulle

Olet ihana ja arvokas, tiesithän sen? Sinussa on voimavaroja, lempeyttä ja ymmärrystä, joka on ehkä saattanut piiloutua kiireen ja arjesta suoriutumisen alle. Onko sinulle kenties käynyt niin, että hoidat tunnollisesti työsi, hoivaat perheesi ja autat ystäviäsi, mutta unohdat pitää itsestäsi huolta? Tai tuntuuko elämä jatkuvalta suorittamiselta, etkä tunne todella eläväsi?

Voimavaroja lyhytterapialla

Työnohjaus auttaa kirkastamaan omaa työnkuvaa, mahdollistaa lisämotivaation löytämisen, uuden uran suunnittelun, muutoksesta selviämisen, erilaisten tunteiden kanssa elämisen sekä itsensä kehittämisen ammatillisesti ja henkilökohtaisesti.Ratkaisukeskeinen lyhytterapia on matalan kynnyksen tukea monenlaisissa elämän kipukohdissa. Lyhytterapia soveltuu etenkin Sinulle, joka koet olevasi jonkinlaisen tuen tarpeessa, kaipaat jotain työnohjausta tiiviimpää, muttet välttämättä halua hakeutua tai pääse työterveyden tai julkisen sektorin kautta terapiapalveluiden äärelle.

Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi. Opintoihin liittyen teen jo pienimuotoisesti terapiatyötä. Tarjoan läsnäoloni ja oman työkalupakkini hyödynnettäväksesi. Pääset itsetuntemuksen matkalle, jossa hyödynnämme monipuolisesti sinun kaipaamiasi työkaluja ja vahvistamme sinun voimavarojasi, ratkaisukeskeisesti. Yhdistämme tarvittaessa ratkaisukeskeisyyteen mindfulnesspohjaisia harjoitteita sekä kokemuksellisesta tunnetaitovalmennuksesta vaikuttaviksi havaittuja psykoedukatiivisia menetelmiä.

läsnäoloa & HYVÄKSYNTÄÄ mindfulnessin avulla

Elina Porokka - Työhyvinvointia, hengähdyshetkiä & voimavarojaMindfulness tarkoittaa hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Se on mielen kykyä pysähtyä ja asettua tähän hetkeen. Mindfulness on erityinen tapa huomioida läsnä olevaa hetkeä, hyväksyen, ilman arvostelua. Läsnäolevan tietoisuuden kehittäminen auttaa olemaan levollisemmin myös elämään kuuluvien haasteiden ja ikävien asioiden kanssa.

Tarjoan mindfulness MBSR –ohjausta hyvinvoinnin lisäämiseksi työhön ja arkeen, jotta voit tutkia sudettasi itseesi ja muihin sekä vahvistaa kykyäsi olla läsnä. Opit kenties ottamaan taukoja arjen keskellä, kuulemaan paremmin keho-mielesi viestejä ja keskittymään olennaiseen. MBSR -menetelmä auttaa tunnistamaan omia stressireaktioitasi, jolloin voit oppia vastaamaan niihin tarkoituksenmukaisesti. Ahdistus ja muut ikäviltä tuntuvat tunteet helpottavat kun löydät hidastamisen ja lempeän kohtikääntymisen merkityksen.

Iloa naurujoogalla

Naurujoogan avulla voi löytää lisää iloa jokapäiväiseen elämään. Naurulla on tutkitusti positiivisia vaikutuksia niin psyykkisesti, fyysisesti kuin sosiaalisestikin.Naurulla on valtavasti positiivisia vaikutuksia niin fyysisesti, psyykkisesti kuin sosiaalisestikin. Usein nauramme arjessa kuitenkin liian vähän tai lyhytkestoisesti, emmekä saa kaikkia hyviä vaikutuksia osaksemme. Naurujooga onkin hauska ja lempeä keino lisätä terveyttä ja hyvinvointia elämään.

 

Luottamuksellisesti sinulle

Toimintani kulmakivenä on luottamuksellisuus. Kaikki saavat jakaa juuri sen verran kuin itse haluaa – ja sen minkä jakaa, jakaa rehellisesti. Osallistumisessa on kyse enemmänkin omasta sisäisestä prosessista, kuin muille jaetusta monologista. Voit luottamuksen hengessä tulla mukaan osallistumaan juuri sillä tavalla kuin itse haluat, ilman paineita siitä, että päädytkin jakamaan jotain mitä et halunnut jakaa. Itsensä pitäminen turvassa ja omien rajojen tunnistaminen on todella tärkeää oman prosessin ja eheytymisen kannalta. Minä ohjaajana tuen sinua turvan ja suojan tarjoamisessa. Olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!

Jokaiseen tapahtumaan voi osallistua ilman aiempaa kokemusta, mutta myös konkarit ovat sydämellisesti tervetulleita. 

Kurkista ajankohtaiset kurssit täältä ja tule mukaan!